Saturday, 26 November 2011

KENDURI KENDARA

Cuti sekolah da tiba , macam biase cuti2 nie mesti ramai yang melangsungkan perkahwinan . Hari nie ade kenduri kat kampung aku , so aku pun pergi la kan . Kenduri nie yang kawin akak kawan aku . diaorang bersanding dekat dewan . Memang dekat la dengan rumah aku yang sekangkang kera nie . Malam tadi aku da menyumbangkan suara aku yang tak berapa merdu nie untuk orang kampung dengar . Kalau boleh nak pengantin yang dengar , kire macam hadiah aku untuk diaorang sempena perkahwinan diaorang nie la . Tapi diaorang tak de pulak ! hehe

Hilang la jugak tension aku lepas berkareoke nie . Dengan muka tak malu aku pun pergi la melalak kat situ , nasib la orang tak ramai . Lepas tu aku pun balik rumah dengan hajat nak tido. Tapi orang laen kareoke sampai pukul 1 , memang tak lena la aku nak tido . Pagi tu aku bangun dengan muke mengantok je tak cukup tido , lepas tu g tolong kat tempat orang kenduri . Aku nie kan pemuda kampung yang berhati mulia , mesti la aku g tolong kan . hehe . Dengan cuaca sekarang yang tak menentu , kejap hujan kejap panas akhirnya majlis nie berjalan dengan lancar jugak . Habis penat rase badan aku nie . Memang tido awal la aku malam nie .

Kat bawah nie ade gambar aku mase kenduri tadi .

aku dengan kawan aku berangan kejap bila la turn kiteorang ! hehe

pelamin anganku


Okayy . Sampai sini dulu story mory aku untuk hari nie . Nanti kalau ade story lagi aku update blog nie .


Thursday, 24 November 2011

NAK BERUBAH

Tibe2 rase nak berubah ? haha. Fizwan nak berubah ? berubah cam mane tu ? tengah keje temernung sorang2 . Nasib takde sape yang perasan . haha . Tibe2 je hati nie terbuka rase macam nak g masjid je sembahyang hari2 la kalau sempat, tapi kat rumah ke pun okayy jugak kan ? huhu . Tak slah kan saye nak berubah , berubah dari baik ke arah yang lebih baik . Alhamdulillah , mungkin saye da dapat hidayah . Mungkin ade yang cakap saye ni buang tabiat nak mati da kot . haha . Tapi kesah ape saye dgn mulut orang nak cakap ? Orang takkan berhenti cakap pasal kite , takkan nak tunggu orang berhenti bercakap tentang saye baru saye nak berubah ? Dan mati dulu kot time tu , kan tak sempat nak taubat .

Mane la taw ajal saye semakin hampir da, so sekurang2nye sempat la berubah dari tak sembahyang ke sembahyang . Harap2 saye berubah la n mesti ade yang pelik tibe2 nampak muke saye kat masjid . Manusia boleh berubah kan ? So jangan nak pelik sangad la korang tengok aku kat masjid .



Baju melayu yang saye pakai kat atas nie , akan saye gune buad pergi masjid , bukan untuk raye je . Tibe2 teringat pulak kat awk , tapi tak pe la . Mungkin dy da tak ingat kat saye . Da tak de ape kot nak luahkan da , laen kali pulak saye luahkan ape yang terbuku di hati nie . Doakan saye berubah hingga akhir hayat saye ye . Trimas .


Wednesday, 23 November 2011

kawan-kawan saya..

                                                            tak pndai pun maen tp smngat 2 ad..
                                                            kt tasik chini,...
                                                            dy suke mata jd cm 2...
                                                            muke playboy..hahaha..

baru je nk join blogger nie...


hai...saya mohd fizwan bin jahari..umur???bru awl 20 an..mde la lagi kan...saya pun tak taw cm mne la boleh terfikir nk wt blogger nie..tgh frust menonggeng kot..hahaha..nk tlis pe pun tak taw la..tak pape yang istimewa pun kt saya..sama je kot mcm org lain,.hahaha..bantai je la..bkn ad yg follow pun sy pnye blogger nie..so tlis pape pn cm syok sndiri je...